Втомлені вчителі: як брак сну впливає на освітян

Втомлені вчителі: як брак сну впливає на освітян
  • Значна частина вчителів (навіть в країнах без війни) постійно відчуває виснаження, що може свідчити про проблеми з балансом між роботою та особистим життям і загальний вплив професії на здоров’я.
  • Для боротьби з втомою освітяни змушені вдаватися до компенсаторних стратегій: денної дрімоти, надмірного вживання кофеїну, а іноді – навіть сон у машині.
  • Попри поширений міф про «тривалі канікули», дослідження засвідчує високий рівень професійного вигорання серед досвідчених вчителів. Це підкреслює потребу у системних змінах, які б підтримували добробут працівників освіти.
  • Вчителі залишаються однією з найменш оплачуваних професій, попри високий рівень відповідальності та кваліфікації.

Чому вчителі постійно виснажені?

Втома серед освітян – не просто індивідуальне питання, а соціальна проблема, яка впливає на ефективність освітнього процесу. Більшість вчителів зізнаються: після робочого дня вони не відпочивають, а виконують перевірку робіт, планування уроків і документацію.

Опитування серед 507 активних вчителів показало, що 76% респондентів регулярно відчувають виснаження. Серед учителів середньої школи цей показник сягнув 84%. Лише 22% оцінюють якість свого сну протягом робочого тижня як «добру» або «дуже добру». Натомість 30% відзначили, що їхній сон є «поганим» або «дуже поганим», а 48% назвали його «задовільним». Повторимо, це данні для США, де вчителі не зазнають всіх “принад” війни – SleepJunkie.

Майже третина (31%) затримувалися з роботою до другої години ночі, а середній обсяг понаднормових годин сягав 10 годин на тиждень.


Хронічна нестача сну

Згідно з рекомендаціями медиків, дорослій людині потрібно від 7 до 9 годин сну на добу для підтримання фізичного й психічного здоров’я. Постійна нестача сну може призводити до зниження імунітету, проблем з концентрацією, настроєм та емоційною стабільністю.

Втомлені вчителі намагаються впоратися з цим по-різному:

  • 22% дрімають під час обідньої перерви.
  • 19% зізналися, що майже засинали під час уроку.
  • 15% реально засинали у вчительській кімнаті.
  • 10% дрімали в автомобілі протягом робочого дня.
  • 40% споживають чотири або більше порцій кофеїну щодня – серед вчителів середньої школи цей показник зріс до п’яти чашок.

Ці стратегії не вирішують проблему, а лише допомагають короткостроково «виживати» в умовах хронічного недосипу.

Психоемоційні наслідки

Вчителі, які відчувають втому, стають:

  • менш терплячими (74%),
  • менш уважними (58%),
  • більш дратівливими (51%),
  • а 23% зізналися, що через втому плутають імена учнів або забувають їх.

Такі зміни поведінки безпосередньо впливають на якість викладання та атмосферу в класі.

Вигорання серед досвідчених педагогів

Стереотип про те, що вчителі мають багато вільного часу завдяки канікулам, не витримує критики. 68% респондентів відчувають себе перевантаженими, а 29% повідомили про постійний або сильний стрес протягом тижня.

Симптоми професійного вигорання виявлено у:

  • 70% вчителів із досвідом від 9 до 12 років,
  • 80% – з досвідом від 13 до 19 років.

На ранок у шкільні дні лише 35% відчувають себе «незначно втомленими», тоді як 30% – «помірно втомленими», 20% – «виснаженими», а 10% – «дуже виснаженими».

Що могло б допомогти?

Попри загальну втому, 54% респондентів зізналися, що хоча б раз протягом минулого навчального року прокидалися добре відпочилими. Що цьому сприяло?

За словами самих вчителів, найбільш ефективними стратегіями покращення умов праці є:

  • Зменшення кількості уроків на день – 44% опитаних.
  • Менше акценту на стандартизовані тести – 42%.
  • Зменшення кількості учнів у класі – 42%.
  • Краща поведінка учнів – 40%.

В нашому випадку, звичайно, також було б дуже доречне зникнення одного навіженого сусіда…

Ешлі Дойл, редакторка SleepJunkie, підсумовує:

«Учителі відіграють критично важливу роль у розвитку молодого покоління. І хоча рівень стресу серед них високий, сон – це ресурс, якого їм постійно бракує. Наше дослідження показує, що більшість учителів прокидається втомленими й намагається знайти можливість подрімати протягом робочого дня. Вони заслуговують на повноцінний сон і умови, які цьому сприяють.»

В дослідженні взяли участь 507 вчителів, серед яких:

  • 26 – дошкільна освіта,
  • 151 – початкова школа,
  • 64 – середня школа,
  • 87 – старша школа,
  • 179 – викладачі коледжів.

Задля підвищення достовірності результатів було застосовано контрольне запитання на уважність – лише ті, хто його правильно виконав, були включені до фінального масиву даних. Проте, як і будь-яке самозвітне опитування, це дослідження може містити похибки через перебільшення чи спотворення фактів.

Стаття була цікавою?

Оцініть цю статтю!

Середній рейтинг 5 / 5. Кількість голосів: 1

Ще немає голосів. Будьте першими!

Дякуємо за відгук!

Підписуйтесь на нові статті!

Шкода, що стаття вам не сподобалась...

Дозвольте нам її покращити!

Розкажіть, будь ласка, що ми можемо виправити

Схожі статті

Ходімо далі? Наступна стаття
Copy link