Всесвітній день дистанційного навчання

Всесвітній день дистанційного навчання

Всесвітній день дистанційного навчання (World Distance Learning Day) – це свято, присвячене трансформаційній силі дистанційної освіти. Ця подія відзначається 31 серпня і присвячений визнанню і підтримці навчання, яке відбувається поза межами фізичної аудиторії. Він підкреслює гнучкість, меншу вартість і доступність такої форми навчання.

Дистанційне навчання, також відоме як електронне навчання або онлайн-навчання, – це форма освіти, при якій викладачі та студенти фізично розділені, а для сприяння комунікації використовуються різні технології. Всесвітній день дистанційного навчання відзначає можливості та інструменти дистанційного навчання, доступні для студентів.

Історія та значення

Дистанційне навчання має багату історію, починаючи з 1728 року, коли Калеб Філліпс надсилав свої лекції зі стенографії поштою. Концепція розвинулася з курсами стенографії сера Ісаака Пітмана, які він надсилав поштою у 1840-х роках, що призвело до заснування заочних шкіл. З тих пір Інтернет трансформував дистанційне навчання, зробивши його простішим, швидшим і доступнішим. Всесвітній день дистанційного навчання був заснований, щоб відзначити, наскільки далеко просунулася дистанційна освіта.

Схожі події:
✔️ День цифрового навчання
✔️ День знань
✔️ Міжнародний день освіти
✔️ Міжнародний день грамотності

Підпишіться на наші канали у Viber чи Telegram і ми нагадаємо вам про всі актуальні свята та події на кожен день.

Переваги дистанційного навчання

  • Гнучкість
    Дистанційне навчання дозволяє студентам створювати і дотримуватися власних навчальних графіків, вписуючи навчання в інші повсякденні зобов’язання. Це дає можливість отримати більш різноманітний навчальний досвід і можливість спілкуватися з людьми з різних областей.
  • Доступність та безперевність навчального процесу під час форс-мажорних обставин (пандемія, катаклізми, війна).
  • Дружній до навколишнього середовища підхід
    Дистанційне навчання зменшує використання паперу та електроенергії, а також викиди вуглецю, пов’язані з поїздками до фізичної аудиторії. Традиційні очні заняття використовують на 90 % менше енергії та викидають на 85 % менше вуглекислого газу, ніж програми дистанційного навчання.

Недоліки дистанційного навчання

Хоча дистанційне навчання зробило революцію в способах надання освіти та доступу до неї, воно не позбавлене певних проблем.

  1. Відсутність соціальної взаємодії
    Дистанційне навчання може призвести до відчуття ізоляції, оскільки студенти можуть втратити соціальну взаємодію, яка притаманна традиційному навчанню в класі.
  2. Обмежені можливості нетворкінгу: Побудова стосунків з однолітками та викладачами може бути складнішою, що потенційно обмежує можливості нетворкінгу.
    Нетворкінг — діяльність, спрямована на обмін інформацією між людьми, об’єднаними спільними професійними чи особистими інтересами, що зазвичай відбувається в неформальній обстановці. В основі нетворкінгу лежить побудова довгострокових довірчих відносин за принципом соціальної мережі. 
  3. Технологічні виклики
    Не всі учні й студенти мають доступ до необхідних технологій або надійного інтернет-з’єднання, що створює бар’єри для участі. Важливо також мати навчальний простір, окрему кімнату, робочий стіл тощо. Для українських учнів, студентів та викладачів найбільшою перешкодою стала відсутність електроенергії, через ракетні обстріли енергоструктури, що здійснювала росія.
  4. Деякі студенти можуть мати проблеми з технічними навичками, необхідними для навігації на платформах онлайн-навчання.
  5. Ддомашнє середовище може мати більше відволікаючих факторів, ніж традиційний клас, що потенційно може вплинути на зосередженість і продуктивність.
  6. Брак практичного досвіду. Певні предмети вимагають практичних занять, які може бути важко відтворити у віртуальному середовищі.
  7. Якість онлайн-курсів чи навчальних програм може сильно відрізнятися, і не всі провайдери онлайн-освіти відповідають однаковим стандартам.
  8. Студенти можуть мати обмежений доступ до ресурсів, таких як бібліотеки, лабораторії або особисті консультації викладачів.
  9. Дистанційне навчання вимагає високого рівня самодисципліни та тайм-менеджменту, що може бути складним завданням для деяких учнів.
  10. Обмежена взаємодія з викладачами. Відсутність особистої взаємодії з викладачами може призвести до зниження рівня залученості та підтримки.
  11. Глобальний характер онлайн-навчання може призвести до культурних непорозумінь або відсутності інклюзивності.
  12. У віртуальному середовищі оцінювання успішності студентів та учнів може бути складнішим, що призводить до занепокоєння щодо чесності та справедливості оцінок.
  13. Онлайн-середовище може надавати більше можливостей для шахрайства, що ставить під сумнів академічну доброчесність.
  14. Втома від екрану. Тривале перебування за екраном може призвести до перенапруження очей та інших проблем зі здоров’ям.
  15. Відсутність руху та тривале сидіння можуть негативно вплинути на фізичне здоров’я.

Дистанційне навчання має багато переваг, серед яких гнучкість і доступність, але важливо визнати й усунути його недоліки. Від технологічних бар’єрів до занепокоєння щодо соціальної взаємодії, якості та доброчесності – ці виклики потребують продуманих рішень. Навчальні заклади, викладачі та студенти повинні працювати разом, щоб створити інклюзивне, цікаве та ефективне середовище онлайн-навчання, яке мінімізує ці недоліки та максимізує унікальні можливості, які надає дистанційне навчання.

Всесвітній день дистанційного навчання – це не просто свято, це визнання еволюції та впливу дистанційної освіти. Він підкреслює можливості, які були створені для учнів по всьому світу, руйнуючи бар’єри і роблячи освіту більш доступною і гнучкою. Цей день нагадує про силу освіти та двері, які вона може відкрити, незалежно від того, де ви знаходитесь.

Звісно, мрія усіх українських батьків, вчителів, студентів та дітей, щоб навчальний процес відбувався наживо, у приміщеннях навчальних закладів, щоб уроки не переривалися сигналами повітряної тривоги.

Copy link