Google змінить пошукові результати в Європі після скарг конкурентів

Google змінить пошукові результати в Європі після скарг конкурентів

Google планує внести зміни у відображення пошукових результатів у Європі. Це сталося після скарг від менших конкурентів, які повідомляли про зниження трафіку на їхні сайти через попередні оновлення пошукової системи. Європейські регулятори також розслідують, чи порушила компанія технологічні правила ЄС.

Контекст. Наприклад, якщо ви шукаєте готель, то Google часто відображає власні сервіси (інтерактивна форма для бронювання) або рекламу першими, замість того, щоб показати незалежні сайти для порівняння цін чи офіційні сторінки готелів. Це не тільки знижує видимість менших компаній, але й змушує їх платити Google за рекламу, щоб конкурувати за місце у верхній частині результатів. Конкуренти заявляють, що через такі нововведення (як-от інтерактивні карти чи спеціальні блоки з цінниками від сервісів Google) їхній трафік впав, а користувачі отримують менше можливостей вибору. Фактично Google замість пошукових послуг перетворюються на мега-сайт, який перебирає функції більшості сайтів на які пошукова система мала б надавати посилання.

Згідно з Digital Markets Act (DMA), Google не може надавати перевагу власним продуктам і послугам у пошуку. Цей закон, що набрав чинності минулого року, спрямований на обмеження впливу великих технологічних корпорацій.


Попри зусилля Google врахувати інтереси різних сторін, таких як сайти для порівняння цін, готелі та авіалінії, останні зміни пошуку викликали нарікання. Зокрема, прямі переходи на сайти бронювання впали на 30%.

“Ми запропонували нові зміни до наших пошукових результатів у Європі, щоб врахувати ці запити, одночасно виконуючи цілі DMA,” — заявив директор із юридичних питань Google Олівер Бетелл у своєму блозі.

Google запланував наступні зміни:

  • Рівні умови для конкурентів. У пошуку з’являться розширені блоки, що дозволяють користувачам вибирати між сайтами для порівняння цін і постачальниками послуг.
  • Нові формати. Конкуренти отримають можливість показувати ціни та зображення своїх товарів чи послуг у пошукових результатах.
  • Рекламні блоки. Введення нових рекламних форматів для сайтів порівняння цін.

Крім того, у Німеччині, Бельгії та Естонії Google планує протестувати повернення до старого формату пошуку з “10 синіми посиланнями” та без інтерактивної карти з результатами для готелів.

“Ми неохоче йдемо на цей крок, адже видалення корисних функцій не приносить користі ані споживачам, ані бізнесу в Європі,” — додав Бетелл.

До речі, Google скоро планує ввести ще більші обмеження щодо показу “синіх посилань”. Мова йде про результати які будуть генеруватися ШІ. Замість звичних посилань на сайти пошукова система буде автоматично генерувати майже повноцінну сторінку по вашому запиту: із текстом, списками, зображенням тощо. Цей новий вид пошуку вже запущено в США і скоро планується запуск в інших країнах світу. Передбачається, що це в рази може знизити трафік до сайтів, а відтак і прибутковість цих сайтів, що своєю чергою може призвести до зниження якості контенту вцілому.

Реакція конкурентів

Європейська комісія наразі оцінює пропозиції Google. За порушення DMA компанія може отримати штраф у розмірі до 10% від свого глобального річного обороту.

Відтак британська компанія Kelkoo, що спеціалізується на порівнянні цін, відкинула пропозиції Google.

“Ці зміни не вирішують проблему явного преференційного ставлення до власних сервісів Google. Конкуренти або отримують менш вигідне відображення, або змушені працювати як клієнти Google, а не як конкуренти” — заявив Річард Стейблс, генеральний директор Kelkoo.

Німецька асоціація готелів також висловила занепокоєння щодо повернення до формату “синіх посилань”.

“Для готелів, особливо незалежних операторів і малого бізнесу, це знижує видимість і підвищує залежність від сторонніх платформ, які беруть значні комісії, що підриває їхню рентабельність” — зазначили в асоціації.

Лобістська група EU Travel Tech, до якої входять Booking.com, Airbnb, Expedia та інші, заявила, що Google не розв’язав їхніх проблем. Вони закликають Єврокомісію звинуватити компанію в порушенні DMA.

“Google, здається, уникає інноваційних рішень, які могли б вирішити проблеми, підняті Комісією та третіми сторонами” — заявила організація.

Google продовжує шукати баланс між вимогами регуляторів і потребами користувачів, але критика з боку конкурентів та організацій свідчить про складність вирішення цього завдання.

За матеріалами reuters.com

Стаття була цікавою?

Оцініть цю статтю!

Середній рейтинг 0 / 5. Кількість голосів: 0

Ще немає голосів. Будьте першими!

Дякуємо за відгук!

Підписуйтесь на нові статті!

Шкода, що стаття вам не сподобалась...

Дозвольте нам її покращити!

Розкажіть, будь ласка, що ми можемо виправити

Схожі статті

Ходімо далі? Наступна стаття
Copy link