Нова коротка цифрова психотерапія знижує рівень тривожності та депресії у дітей-біженців

Нова коротка цифрова психотерапія знижує рівень тривожності та депресії у дітей-біженців

Нові дослідження вказують на ефективність короткотривалого цифрового втручання у підтримці психічного здоров’я українських дітей та підлітків, змушених залишити домівки через війну.

У першому в своєму роді рандомізованому контрольованому дослідженні міжнародна команда науковців продемонструвала, що цифрова психологічна інтервенція українською мовою значно зменшила симптоми депресії та тривожності у дітей-біженців, які навчаються в польських школах. Дослідження опубліковане в журналі The Lancet Primary Care. 1

Інтервенція під назвою Project SOLVE триває лише 30 хвилин і передається учням через мобільні пристрої просто у шкільному класі.


Програма заснована на методах вирішення проблем, які використовуються в когнітивно-поведінковій терапії (КПТ). Під час 30-хвилинного інтерактивного заняття на мобільному діти:

  • навчаються ідентифікувати проблеми у щоденному житті (наприклад, труднощі у навчанні або конфлікти з однолітками);
  • отримують покрокову інструкцію, як мислити аналітично та знаходити рішення;
  • засвоюють навички зменшення стресу, тривоги та уникнення імпульсивних реакцій.

Програма була адаптована українською мовою спеціально для дітей, які постраждали внаслідок війни.

Дослідження охопило 709 українських школярів віком 10–18 років, які були переміщені до Польщі. Ментальний стан учасників оцінювали до втручання, а також через місяць і чотири місяці після нього.

Результати показали: вже через місяць після проходження програми учні демонстрували значно нижчі рівні депресії та тривожності, порівняно з контрольною групою. Ефект зберігався і через чотири місяці.

Професор Джей Ар Вайс (JR Weisz) з Гарвардського університету, який очолював дослідження, зазначив:

“Діти, переміщені через війну, мають підвищений ризик довготривалих психологічних наслідків. Наша програма показала, що навіть коротке втручання може дати тривалий ефект — і це дає надію.”

Професор Денис Угрин з Центру психіатрії та психічного здоров’я Університету Квін Мері, співавтор дослідження, наголосив:

“Це втручання — недороге, масштабоване й просте у впровадженні. Найбільше вражає, що навіть одна сесія може помітно покращити стан дітей із високим рівнем дистресу.”

Project SOLVE було легко впровадити у шкільному середовищі без значного впливу на навчальний процес. Більшість школярів заявили, що програма була корисною, зрозумілою та гідною рекомендації друзям.

За даними ЮНІСЕФ, за останні роки понад 47 мільйонів дітей і підлітків були переміщені через війни та конфлікти. Ці діти часто залишаються без доступу до фахової психологічної допомоги, особливо рідною мовою. Цифрові рішення, як Project SOLVE, можуть заповнити цю прогалину — доступно, швидко та ефективно.

Дослідження стало результатом ініціативи GROW Network — групи фахівців з психічного здоров’я, що об’єдналися після повномасштабного вторгнення Росії в Україну у 2022 році.

Наразі невідомо чи стане програма доступна для широкого загалу, але враховуючи позитивні результати, на це цілком можна очікувати.

Стаття була цікавою?

Оцініть цю статтю!

Середній рейтинг 5 / 5. Кількість голосів: 1

Ще немає голосів. Будьте першими!

Дякуємо за відгук!

Підписуйтесь на нові статті!

Шкода, що стаття вам не сподобалась...

Дозвольте нам її покращити!

Розкажіть, будь ласка, що ми можемо виправити

Дайджест публікацій за тиждень

Щопʼятниці отримуйте найцікавіші статті за тиждень на ваш імейл. 

  1. https://www.eurekalert.org/news-releases/1091408

Схожі статті

Copy link