Honda успішно протестувала багаторазову ракету — Японія вступає в гру

Honda успішно протестувала багаторазову ракету — Японія вступає в гру

У неочікуваний спосіб до змагання за створення багаторазових ракет приєдналася нова компанія — японський промисловий гігант Honda (та сама, що виробляє автомобілі й мотоцикли). 17 червня 2025 року компанія успішно провела випробування прототипу багаторазової ракети, яка злетіла на висоту 271,4 метра і приземлилася з точністю до 37 см від цільової точки.

Це перший помітний крок Honda у напрямку створення багаторазових систем виведення вантажів на орбіту — ключового елемента здешевлення доступу до космосу.

YouTube відео

Прототип ракети був заввишки всього 6,3 метра і мав діаметр 85 см, при масі запуску 1312 кг. Політ тривав 56,6 секунди, за які було зібрано технічні дані для наступного етапу розробки.


Цей запуск є еквівалентом відомої серії випробувань Grasshopper, яку провела компанія SpaceX у 2013 році. Тоді невеликі ракети піднімалися на обмежену висоту, зависали у повітрі та поверталися на стартовий майданчик. Успішне виконання такої місії — необхідна передумова для створення повноцінної багаторазової системи.

Таким чином, Honda стала лише третьою компанією у світі, якій вдалося здійснити подібний вертикальний зліт і посадку ракети після SpaceX, Blue Origin (китайський LandSpace не можна поки що вважати повноцінним поверненням).

На сьогодні тільки SpaceX успішно запускає багаторазові ракети на орбіту. Blue Origin зосереджується на суборбітальних польотах. Саме тому ринок багаторазових ракет залишається відкритим для нових гравців — і Honda бачить у цьому вікно можливостей.

Хоча компанія офіційно розпочала ракетні дослідження у 2021 році, її досвід у виробництві високотехнологічних компонентів значно глибший. У пресрелізі Honda зазначила, що ініціатива була натхненна “мрією молодих інженерів компанії”.

На відміну від стартапів, Honda — це величезна інженерна корпорація, яка виробляє все: від мотоциклів до роботизованих систем і гібридних двигунів. Тисячі її інженерів уже володіють досвідом у роботі з системами згоряння, системами керування та автономією — все це ключові елементи ракетної техніки.

Цей індустріальний фундамент може стати суттєвою перевагою над новими учасниками ринку. Проте є й зворотна сторона: в той час як SpaceX формувалася в умовах високих ризиків і тиску на результат, Honda — більш інерційна структура, в якій можлива менша мотивація до радикальних проривів.

Honda вже анонсувала наступний важливий етап — перший суборбітальний запуск до 2029 року. Якщо компанії вдасться досягти цієї мети, вона потенційно стане серйозним гравцем на ринку багаторазових ракет.

З огляду на зростаючі амбіції Японії у космічній галузі, поява такого учасника, як Honda, є цілком логічною. А враховуючи технічні ресурси компанії, світова спільнота з інтересом спостерігатиме за її подальшими кроками.

Стаття була цікавою?

Оцініть цю статтю!

Середній рейтинг 5 / 5. Кількість голосів: 2

Ще немає голосів. Будьте першими!

Дякуємо за відгук!

Підписуйтесь на нові статті!

Шкода, що стаття вам не сподобалась...

Дозвольте нам її покращити!

Розкажіть, будь ласка, що ми можемо виправити

Схожі статті

Copy link