Всесвітній день товару

Всесвітній день товару

Що це за день?

Всесвітній день товару (World Product Day) відзначається щороку в останній четвер травня. Мета цього заходу поділитися з простими споживачами особливостями виробничого процесу різних товарів. У цей день фахівці розповідають простим громадянам, чим відрізняється їхній товар, як він виготовляється та як купити якісний продукт.

У 2024 році Всесвітній день товару відзначається 30 травня.

Споріднені події:
🛍 Всесвітній день шопінгу
🛍 День без покупок
🛍 Чорна п’ятниця
🛍 Кіберпонеділок
🛍 День подарунків

Підпишіться на наші канали у Viber чи Telegram і ми нагадаємо вам про всі актуальні свята та події на кожен день.

Як виникла ідея відзначати Всесвітній день товару?

Вперше Всесвітній день товару відзначили у 2018 році. Святкування почалося у зв’язку з річницею компанії  Mind the Product. Мета цієї організації зближувати між собою фахівців у виробничих галузях та звичайних споживачів. Перші мають ділитися з останніми досвідом розробки, виробництва та продажу продукції. Компанія була створена у 2010 році в Лондоні і відтоді проводить неформальні зустрічі у всьому світі у понад 140 містах.

Mind the Product у перекладі з англійської означає «Слідкуйте за продуктом». То ж щороку, в останній четвер травня кожен споживач має можливість слідкувати за продуктом та якомога більше дізнатися про той товар, який він споживає.

Компанія має на меті допомогти підвищити обізнаність громадян про те, як управління товарами впливає на світову економіку.

Mind the Product

Цікаво, що компанія являє собою найбільшу спільноту у світі з управління товарами.  Організація регулярно проводить місцеві зустрічі ProductTank у понад 200 містах по всьому світу. Під егідою компанії також організовуються конференції, семінари та освітні заходи. Щорічні події відбуваються в таких місцях, як Гамбург, Сінгапур, Сан-Франциско та Лондон. На такі зустрічі з’їжджаються розробники та реалізатори різних товарів. Обговорюються питання вдосконалення окремих продуктів.

Що таке товар?

Термін «товар» має дуже широке значення. До цього поняття відносять не тільки фізичні продукти, призначені для реалізації, але й різноманітні послуги, інтелектуальні продукти, тобто все, що можна обмінювати. Проте перш ніж процес обміну почнеться, товар має бути потрібним чи цікавим для майбутніх покупців. І взагалі, мета його створення – задовольнити конкретні людські потреби. 

У сфері маркетингу товар – це сукупність важливих для споживача властивостей. До них слід віднести якість, ціну, габарити, різноманітні показники та характеристики, цінність, авторитетність, значущість та багато іншого. Якщо властивості товару задовольняють конкретні потреби споживача, він може придбати його за певну ціну та у певній кількості.

Класифікація товару

Товар можна класифікувати різними способами. Нижче описані основні методи класифікації.

Експортний – продукт має володіти тими характеристиками, що відповідають сегменту ринку країни, в якій його будуть реалізовувати.  За цією класифікацією товари поділяються на: масові та ринково нові.

За призначенням – тобто для чого купується цей товар? Як він буде використовуватися в майбутньому?

  • товари з короткотривалим терміном вжитку;
  • товари з довготривалим терміном вжитку;
  • послуги, які дарують споживачу певний результат;
  • унікальні товари – до цієї групи належать продукти, очікувані споживачами;
  • продукція щоденного попиту;
  • продукція попереднього попиту – це означає, що перед покупкою споживач порівнює конкретний продукт з аналогічними товарами за різними характеристиками;
  • товари, що мають підвищений попит;
  • продукція з пасивним попитом – люди не збираються її купувати;
  • товари для виробництва;
  • матеріали – сюди відносять сировину та запчастини;
  • майно капітального значення: будівлі та спорудження.
  • Допоміжні товари та матеріали.

Життєвий цикл товару

Кожен товар має свій життєвий цикл, який складається з декількох етапів. Спочатку товар розробляють, впроваджують на ринку. Потім попит на нього росте, товар досягає етапу зрілості. Пізніше ринок ним насичується та починається етап занепаду.

Розробка та впровадження. Як тільки товар було розроблено та випущено у виробництво, його слід вивести на ринок. Компанія робить все можливе, щоб створити на нього попит та завоювати довіру споживачів. Це етап великих капіталовкладень.

Ріст. Товар виходить на ринок, попит на нього зростає, збільшуються продажі та доходи.

Зрілість. На цій стадії компанія виробник досягає максимальних продажів та отримує найбільший прибуток за рахунок того, що товар має попит у покупців. На цьому етапі починають працювати конкуренти, які випускають аналогічні товари.

Етап насичення та занепаду. Продажі падають, прибуток зменшується, товар вдосконалюється чи виходить з ринку.

Межі між попереднім та наступними етапами є досить розмитими, доволі важно визначити, де закінчується один та починається інший етап. Однак їх розрізняють за певними показниками, такими як різке збільшення, чи зменшення продажів, доходів тощо.

Етапи розробки нового товару

Кожен товар, перед тим як потрапити на ринок, проходить 7 етапів розробки. Насамперед генерується ідея створення конкретного продукту.  Наступним етапом є оцінювання товару, оцінюється його собівартість, капіталізація, торговельна націнка, кінцева ціна для споживача.

Далі концепція продукту проходить ретельну перевірку у різних сферах: економічний аналіз, маркетингові дослідження тощо. Тільки після цього можна приступати до виробництва продукції. Як тільки компанія виробник отримала новий товар, він проходить етап пробного маркетингу. Проводяться дослідження на предмет реакції покупців на товар. Тепер можна приступати до організації продажів.

Цікаві факти про товари

  • Маркетологічні дослідження довели, що споживачі надають більшу перевагу зубним щіткам синього кольору, аніж червоного.
  • Пральні порошки Tide «захопили» ¾ ринку.
  • Chanel  – перший бренд, під яким було випущено духи не з квітковим ароматом.
  • GoldVish Piece Unique – найдорожча «мобілка» у світі. Вартість цього телефону складає 1 000 000 євро.
  • Diamond Covered iPhone 4S – найдорожчий смартфон вартістю майже 10 000 000 американських доларів.
  • Першу зубну пасту Colgate розміщували у пляшечки.
  • Майже половина мигдальних горіхів використовується у виробництві шоколаду.
  • Щодня в світі з’являється 30 нових товарів, з них 1/3 – іграшки.
  • Цікаву маркетингову стратегію запровадив російський підприємець Микола Шустов. Він почав виробництво нового коньяку, та щоб добитися потрібних продажів він платив чоловікам за те, що вони ходили по корчмах та просили «Шустовський коньяк». Звичайно, що такого у закладах не було, тому «відвідувачі» досить гучно виявляли своє незадоволення. Так на новий коньяк з’явився попит.
  • Перше місце з продажів посідає бензин, а друге – кава.
  • 80% усіх дитячих іграшок у світі виробляються в Китаї.

Коли будемо відзначати Всесвітній день товару?

РікДатаДень тижня
202127 травняЧетвер
202226 травняЧетвер
202325 травняЧетвер
202430 травняЧетвер
202529 травняЧетвер
Позначки:
Copy link