Google заперечує, що функції пошуку з ШІ «вбивають» трафік сайтів

Google заперечує, що функції пошуку з ШІ «вбивають» трафік сайтів

Попри численні дослідження, які вказують на зниження відвідуваності медіа через впровадження ШІ-пошуку та чатботів, Google заявляє, що загальний обсяг органічних кліків з його пошуковика на сайти «відносно стабільний» у порівнянні з минулим роком, а якість кліків навіть трохи зросла.

«Ці дані суперечать стороннім звітам, які неточно говорять про драматичні падіння трафіку, часто базуючись на хибних методологіях чи поодиноких прикладах», — написала віцепрезидентка та керівниця Google Search Ліз Рід у блозі компанії.

Втім, конкретних цифр Google не оприлюднив. І навіть визнаючи стабільність у середньому, Рід зауважує, що «користувацькі тренди зміщують трафік на різні сайти, зменшуючи його для одних і збільшуючи для інших».


Google вказує, що причина змін — не стільки ШІ, скільки переорієнтація користувачів на інші ресурси: форуми, відео, подкасти та особисті блоги. Ця тенденція не нова: ще у 2022 році керівник підрозділу Knowledge and Information Прбхакар Рагхаван визнавав, що майже 40% молоді шукає місця для обіду не через Google, а через TikTok чи Instagram.

Крім соцмереж, конкурентами для пошуку стали Amazon (для шопінгу) та Reddit (для пошуку поради або досвіду).

Останній блог Google намагається змістити акцент із кількості переходів на їхню «якість». Якісний клік — це коли користувач не одразу повертається до результатів пошуку, а залишається на сторінці. За словами компанії, після кліку на джерело з відповіді ШІ користувачі частіше читають матеріал повністю.

Google стверджує, що AI Overviews навіть збільшують кількість посилань на сторінці результатів, а отже — і шансів для сайтів отримати перехід.

Але незалежні дані говорять інше. За підрахунками Similarweb, частка новинних запитів, які закінчуються «нульовими кліками» (користувач отримує відповідь прямо на сторінці пошуку), зросла з 56% у травні 2024 року до 69% у травні 2025-го.

Офіційне заперечення впливу ШІ на падіння трафіку виглядає радше як спроба заспокоїти ринок. Адже навіть якщо Google і продовжує надсилати «мільярди кліків щодня», дані показують: структура цього трафіку і його джерела істотно змінюються.

Стаття була цікавою?

Оцініть цю статтю!

Середній рейтинг 0 / 5. Кількість голосів: 0

Ще немає голосів. Будьте першими!

Дякуємо за відгук!

Підписуйтесь на нові статті!

Шкода, що стаття вам не сподобалась...

Дозвольте нам її покращити!

Розкажіть, будь ласка, що ми можемо виправити

Дайджест публікацій за тиждень

Щопʼятниці отримуйте найцікавіші статті за тиждень на ваш імейл. 

Схожі статті

Copy link