Цікаві факти про сiрники
  • Найперші самозапальні сірники були винайдені у 1812 році Шапселем. Конструкція їх була класичною, але запалювалися вони за допомогою збільшувального скла або концентрованої сірчаної кислоти. Саме тому вони не скоро стали популярні, бо мало хто міг носити з собою пляшку з їдкою речовиною.
  • Сірники, які запалювалися за допомогою тертя, були винайдені у 1830 році хіміком Сор’яно. На дерев’яних паличках знаходилися голівки з білого фосфору, які були небезпечними через отруйні випари. Саме з цього моменту було запроваджене найперше промислове виробництво сірників у Німеччині та Австрії.
  • Спочатку коробки для зберігання сірникових паличок були металевими, схожими на портсигар. З часом, коли виробництво стало масовим, стали запроваджувати картонні книжечки, які не одразу стали популярними. Тоді на лицьову сторону коробок почали наносити рекламу, що й підштовхнуло людей до купівлі сірників.
  • Термін «філуменія» був запропонований Марджорі Евансом у 1943 році. З грецької це слово буквально означає «любити вогонь». Філуменія – це захоплення предметами, що стосуються сірників: етикетками, коробками, картонними книжечками. Явище стало популярним після того, як коробки з сірниками стали оформлювати орнаментами та малюнками.
  • Штормові сірники – це майже звичайні сірники, але вони мають спеціальне воскове покриття, аби запобігти промоканню. Горюча суміш доходить майже до половини палички. Все це для того, щоб ними можна було користуватися навіть при сильному вітрі.
Цікаві факти про блискавки
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Читайте нашу статтю: Цікаві факти про блискавки

  • Звичайні сірники на промисловому виробництві теж просочують, але не воском, а парафіном. Це робиться для того, щоб запобігти зволоженню палички. 
  • Сірники бувають тертковими та безтертковими. Перші запалюються тільки об бічну поверхню коробка, а другі – об будь-яку.
  • У минулому столітті було популярно виконувати заміри за допомогою коробка з сірниками. Як відомо, його довжина стандартно складала 5 сантиметрів, тому точність вимірів була гарантованою. За відсутності лінійки коробки з-під сірників ставали її чудовою заміною.
  • На початку XX століття, коли палички для запалювання стали предметом масового вжитку серед населення, американські рекламодавці вирішили розміщувати агітації на сірникових коробках. Це було зручно, адже сірниками користувалися всі. Ця ідея згодом розповсюдилася по всьому світі, а сірники стали символом рекламної агітації.
  • Сірник, виготовлений із дерева та запальної головки, може повністю розкладатися у солоній воді близько 6 місяців. Такий малий строк утилізації демонструє екологічність виробів із природного матеріалу Проте, варто втриматися від викидів сірників у море, адже природа і так страждає від надмірного забруднення людським суспільством.

Більше цікавих фактів на нашій «Планеті фактів» в Телеграмі. Приєднуйтесь!

Було цікаво❓Поділіться з друзями! 👇