У гонитві за економією та ефективністю багато компаній кинулися замінювати людей штучним інтелектом. Але тепер деякі з них стикаються з несподіваними витратами: доводиться платити фахівцям, щоб ті виправляли помилки, допущені ШІ.
Як повідомляє Futurism з посиланням на BBC, нині формується нова ніша для копірайтерів і програмістів — виправлення неякісної роботи штучного інтелекту. І ті, хто вміє це робити добре, можуть на цьому заробити чималі гроші.
Сара Скідд (Sarah Skidd), американська менеджерка з маркетингу продуктів, розповіла, що не боїться бути витісненою ШІ. Навпаки — дедалі частіше її наймають саме для того, щоб виправити те, що зробив штучний інтелект.
Раніше цього року вона отримала термінове замовлення: переписати маркетингові тексти, які спочатку згенерував чат-бот. Робота ШІ була «дуже базовою» й нецікавою. Замість того, щоб зацікавити покупця, тексти вийшли «надто ванільні», каже вона.
Скідд довелося повністю переробити тексти — це зайняло 20 годин. За ставкою $100 на годину це обійшлося клієнту у $2000. А якби одразу найняли людину, витрати були б значно меншими.
Програмісти теж «розгрібають» наслідки
Аналогічну картину спостерігає і Софі Ворнер (Sophie Warner), співвласниця британської диджитал-агенції Create Designs. За її словами, замовники дедалі частіше звертаються не з новими проєктами, а з проханням виправити те, що накоїв ChatGPT.
“Раніше клієнти зверталися, якщо щось не працювало на сайті або вони хотіли нову функцію. Тепер спочатку йдуть до ChatGPT”, — каже вона.
Одного разу клієнт втратив доступ до свого сайту на три дні через некоректний код, згенерований ШІ. Виправлення коштувало близько $500 — хоча впровадити правильне рішення вручну зайняло б 15 хвилин.
Суть проблеми — не в самій технології, а в очікуваннях. Замовники часто вважають, що штучний інтелект може повноцінно замінити людську експертизу. Але досвідчені спеціалісти наголошують: ШІ не враховує ані особливості бренду, ані цільову аудиторію, ані тонкощі дизайну чи структури.
«Хоч це й здається швидким і дешевим рішенням, ШІ рідко враховує унікальність бренду чи орієнтацію на конверсії», — каже Ворнер. — «Він просто не здатен замінити людський досвід і розуміння контексту».
Скідд додає, що не хвилюється за своє майбутнє в епоху ШІ: «Може, я наївна, але якщо ти справді добрий у своїй справі — робота буде».
Щоправда, треба врахувати, що ринок праці не складається лише саме з експертів у своїй справі. На жаль, більшість IT працівників, наприклад, програмісти нижнього рівня, все ж таки можуть бути замінені ШІ. До того ж технології ШІ невпинно покращуються і ніхто не може сказати точно, якого рівня вони сягнуть найближчим часом.
Підписуйтесь на розсилку "Цікаві статті"
Кожної пʼятниці ми надсилатимемо вам нові цікаві статті за тиждень у вашу поштову скриньку. Відписатися можна будь-коли. Наш контент на 100% безплатний.